Mischa Coster over Social Media Persuasion - Social Media Club Breda #SMC076
332
single,single-post,postid-332,single-format-standard,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-18.0.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Mischa Coster over Social Media Persuasion

Foto Mischa Coster

Mischa Coster over Social Media Persuasion

SMC076 presenteert: Mischa Coster over “Social Media Persuasion”

Op 20 november presenteert Mischa Coster voor Social Media Club Breda bij Mazars Breda zijn ideeen over social media persuasion.

Inmiddels weten we het allemaal wel: communicatie is mensenwerk. In de wereld waar we het voorheen hadden over massacommunicatie, is met de komst van social media “multi-1-op-1 communicatie” ontstaan. En waar interpersoonlijke communicatie is, speelt psychologie een rol. Zeker als er sprake is van tussenkomst van een medium (computer/platform/netwerk) – we spreken van gemedieerde communicatie – is het vakgebied van sociale- en mediapsychologie ‘aan zet’.

Persuasion
Waar namelijk communicatie plaatsvindt, zijn er ‘kansen’ voor het inzetten van persuasion ofwel gedragsbe├»nvloeding. Op een manier die authentiek, ethisch en eerlijk is, wel te verstaan. Want anders spreken we van manipulatie. Automatisch gedrag, besluitvormingsprocessen en heuristieken zijn het speelveld waar we ons nu begeven. Juist doordat we verbonden zijn, alles gemeten wordt, interesses en motivaties inzichtelijk worden, kunnen we persuasion effectief inzetten om mensen in onze richting te laten bewegen.

Social Media
Social Media bieden uitgebreide mogelijkheden om psychologische constructen zoals social proof, sympathie, loss aversion en labelling in te zetten. De diverse social platformen hebben allen hun ‘psychologische kenmerken’ waar Mischa uitgebreid op in gaat. Je krijgt inzichten en praktische tips over hoe je in een online sociale omgeving gedrag van je doelgroep kunt sturen.

Deelnemers omschreven Mischa’s sessies eerder als “inspirerend”, “topklasse”, “boeiend”, “vermakelijk” en “praktische wetenschap”.

Mischa Coster (1975) is zelfstandig mediapsycholoog en helpt zijn klanten en relaties bij het benutten en herkennen van sociaalpsychologische media- en beïnvloedingstechnieken bij de strategievorming en uitvoering van hun marketingactiviteiten. Hij richt zich op vraagstukken op het raakvlak van online media, psychologie, techniek en gedragsverandering. Mischa is gespecialiseerd in het veranderen van gedrag met behulp van multimedia, persuasive communication, captology en internetcommunicatie via social media.

Mazars Breda: Het geheel verbouwde kantoor van Mazars accountants en belastingadviseurs in Breda wordt een Seats2meet.com locatie. Klanten van Mazars, maar ook ondernemers uit de regio kunnen vanaf 23 mei in deze inspirerende werkomgeving (net)werken, kennis uitwisselen en vergaderen. Voor een of meer dagen of voor een paar uur.

Op 20 november werken Maaike Gulden en Martijn Rijk van SMC076 de gehele dag op deze Seats2Meet locatie. Ben jij er ook?

Zeepkist
Zoals voorgaande keren is er tijdens de pauze weer de gelegenheid om op onze zeepkist te gaan staan. Heb je een idee of concept dat iets te maken heeft met sociale media en wil je dit pitchen aan het publiek? Of wil je juist de hulp van het publiek inschakelen? Meld je dan aan voor onze zeepkist. Maximaal drie personen krijgen gelegenheid om te pitchen. Meld je aan via info@socialmediaclubbreda.nl

Programma
18:00 uur: Onder voorbehoud: Inloop met diner: we zijn nog bezig met het regelen!
19:00 uur: koffie en thee
19:30 uur: Mischa Koster
21:00 uur: zeepkist
21:15 uur: borrel

Locatie: Mazars Breda

Inschrijven voor deze avond is gratis en kan via Eventbrite, registratie is verplicht.

No Comments

Post A Comment