Druk bezochte avond over Facebook en Twitter voor gevorderden - Social Media Club Breda #SMC076
379
single,single-post,postid-379,single-format-standard,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-18.0.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Druk bezochte avond over Facebook en Twitter voor gevorderden

Druk bezochte avond over Facebook en Twitter voor gevorderden

Wat is het nut van groepen op Facebook? En, hoe kun je slim zakelijk twitteren? Gert Jan Bos en Maaike Gulden gingen er dieper op in tijdens de bijeenkomst van de Social Media Club op 22 april in café Oncle Jean.

Waarom een groep op Facebook?
De avond werd afgetrapt door Gert Jan Bos, eigenaar van BeSocialOnline. Een volle zaal luisterde aandachtig naar het hoe en waarom van groepen op Facebook. Een groep kan zowel privé als zakelijk worden gebruikt, om zaken te delen met een specifieke groep mensen. En het heeft voordelen, waaronder laagdrempeligheid, overzichtelijkheid, gratis, real-time (dus, snel!) en communiceren met gelijkgestemden.

Gert Jan Bos tijdens SMC076

Gert Jan Bos tijdens SMC076

Een voorbeeld waar een groep voor wordt gebruikt is interne communicatie. Gert Jan gaf het voorbeeld van de Expert Groep, naar de gelijknamige elektronicazaak. Facebook gebruikers van Expert in Nederland delen informatie over acties, berichten, vragen en meer wat met Expert te maken heeft.

The Dutch Facebook Groep
Zelf heeft Gert Jan de Dutch Facebook Groep (ruim 1800 leden) bedacht, een groep voor professionele gebruikers van Facebook en beheerders van Facebook pagina’s in Nederland. Er wordt gediscussieerd over applicaties, gebruik, hulp, tips en problemen met Facebook. Het succes van de groep is, volgens Gert Jan, de vraagbaakfunctie: vragen over Facebook.

Twitter
Na een korte pauze was het tijd voor Maaike Gulden, social media expert en auteur van het boek Zakelijk Twitteren voor Gevorderden. Voor je actief gaat Twitteren, moet je een plan maken. Denk daarbij na over: waarom Twitter? Wat is jouw doel en doelgroep? Wat ga je toevoegen?

Zichtbaarheid
Als je eenmaal Twittert, blijf dan #goedbezig. Want, zichtbaarheid: daar draait het om. Plaats daarom geregeld tweets, reageer en monitor, blijf interessant en voeg waarde toe. Tip: zorg voor ‘n goed ingevulde biografie! Een andere tip, speciaal voor de twitterende ZZP’er: gebruik een persoonlijk account, geen zakelijk account. Een foto op een persoonlijk account nodigt sneller uit tot interactie dan een logo-afbeelding van jouw bedrijf.

Volgers
Geduld is een schone zaak. Dat geldt ook voor het krijgen van volgers, dit kost tijd. Je kunt zelf wel actief aan de slag: volg anderen, update regelmatig, reageer en retweet, blijf waardevol én promoot jouw account ook offline. Gebruik ook de #hashtag. Hiermee label je een tweet, claim je expertise en praat je met mensen over één onderwerp. Maar, overdaad schaadt. Gebruik hashtags met mate.

Bekijk de presentaties:
Gert Jan Bos
Maaike Gulden

No Comments

Post A Comment