Steven van Belleghem en de klant van 2020 - Social Media Club Breda #SMC076
327
single,single-post,postid-327,single-format-standard,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-18.0.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Steven van Belleghem en de klant van 2020

Get ready for marketing 2020

Steven van Belleghem en de klant van 2020

Wat wil de klant in het jaar 2020 en hoe gebruik je sociale media om die klant te bereiken en tevreden te stellen? Die vragen stonden centraal tijdens de bijeenkomst van Social Media Club Breda op woensdag 9 oktober bij Incubator Breda.

Korte lijnen
In een bomvolle zaal vertelde Steven van Belleghem (http://stevenvanbelleghem.com/) over nieuwe technologische ontwikkelingen zoals Google Glass (http://www.google.com/glass/start/), die allemaal hun weerslag zullen hebben op consumentengedrag. Ze zorgen dat de burger mondiger wordt en ze maken de lijnen richting bedrijven korter. Als conversatie-expert weet van Belleghem als geen ander wat de gevolgen zijn voor bedrijven en hun marketingafdelingen in het bijzonder.

Drie pijlers
Volgens Van Belleghem zijn er drie belangrijke pijlers in de relatie tussen klant en bedrijf: het op een extreme manier centraal stellen van de klant, verkopen zonder te verkopen en technologie die dit alles faciliteert. Aan de hand van grafisch zeer aantrekkelijke slides illustreerde Van Belleghem deze drie pijlers met een ontelbaar aantal voorbeelden. Het allerbelangrijkste blijven echter hard werken en discipline.

Samenvatting presentatie:

Primeur
Een primeur tijdens deze avond was de mogelijkheid om voorafgaand aan de presentatie wat te eten. De Soepkliniek en Dokter Worst boden gasten de mogelijkheid een kopje soep of een broodje worst te eten. Smaak & Beleving zorgde voor wat te drinken. Na afloop was er zoals gebruikelijk een afsluitende borrel om nog even na te praten over de presentatie van Van Belleghem.

Zeepkist
Uiteraard was er ook weer de gelegenheid om op de Zeepkist te staan. In 90 seconden vertelde Jeroen Gort over zijn werk bij Crossminds

Op 20 november neemt Mischa Coster het stokje over van Van Belleghem. In Mazars zal hij vertellen over psychologie en sociale media. Houd deze website en onze sociale mediakanalen in de gaten voor meer informatie!

No Comments

Post A Comment